X
تبلیغات
دانلود پروژه رساله معماری 09357713300 - هایتک صنایع هایتک چیست؟

هایتک صنایع هایتک چیست؟

. در سال 1971، دو معمار جوان با نام هاي ريچارد راجرز و رنزو پيانو ،  با برنده  شدن در  مسابقه طرح ساختمان ژرژپمپيدو درپاريس ، آغازگر سبکي به نام  « هاي-تک » يا « تکنولوژي بسيارپيشرفته » در اروپا بودند.       

. راجرز :« همانند کليساهاي گوتيک ، ما ساختار را نمايان مي کنيم »

. معماري «هاي-تک» فرزند خلف معماري مدرن.

. معماران «هاي-تک» به تاريج علاق مند هستند .

. اکوتک : ( اکولوژي + تکنولوژي ) / در کنار استفاده  از تکنولوژي ، 

  سعي در استفاده حداکثر از عوامل طبيعي براي تنظيم شرايط محيطي

ساختمان دارند.

  محصول فكري وطراحي اين سبك را مي‌توان در ده مورد ذيل خلاصه كرد:

1ـ بينش پوزيتيويسم وخوشبيني به علم وپيشرفت علمي وتكنيكي؛

2ـ نمايش تكنولوژي به عنوان عصاره و دستاورد عصر جديد؛

3ـ نمايش پروسة ساخت؛

4ـ شفاف نمودن، لايه لايه كردن ونمايش حركت در ساختمان؛

5ـ نمايش ساختار واجزاء درون بنا در نماي ساختمان؛

6ـ استفاده از رنگ‌هاي روشن و ساده؛

7ـ طراحي سازه وساختار به عنوان تزئينات؛

8ـ استفاده از اجزاء كششي سبك؛

9ـ جداكردن بخش‌هاي سرويس دهنده از قسمت‌هاي سرويس‌شونده؛

10ـ طراحي بام ساختمان به عنوان نماي پنجم ساختمان.

نظريات ومباني معماري مدرن وهاي ـ تك در اصول، بسيار به يكديگر‌نزديك‌است ومي‌توان گفت كه معماري‌هاي ـ تك فرزند خلف معماري مدرن است

برج ايفل درنمايشگاه 1889 پاريس ساختمان ايده‌آل وآرماني معماران ‌هاي ـ تك است. برج ايفل با 330متر ارتفاع و اسكلت فلزي نمايان، نمادي از ره‌آوردهاي تكنولوژي در عصر مدرن است.

 

همزمان با سبک پسامدرنيسم سبک ديگری تولد يافت به نام فناوری پيشرفته Hi-tech اين سبک بازگشت به اصول مهندسی و فناوری جديد صنعتی و مصالح جديد ساختمان را به عنوان ابزار معماری با علاقمندی پذيرفت .

منشا توسعه اين سبک در اروپا به ويژه در انگلستان و فرانسه بود که چند اثر معماری به ياد ماندنی مانند مرکز ژرژ پمپيدو و ساختمان لويدز لندن و بانک هنگ کنگ را به جا گذارده است.

  

عبارت دستاورد تکنولوژی يک موضوع کاليدی در توسعه معماری مدرن است مدرنيست های اوليه ای مانند لوکوربوزيه و گروپيوس تکنولوژی را به عنوان نيروی دگرگون کننده تلقی کرده اند و از اين رو تکنولوژی معماری امری شايسته در معماری مدرن به حساب می آيد.

معماری های تک منعکس شده ازحرکتی است که منشا خود را از مثبت نگری نسبت به تکنولوژی اواخر1960 گرفته است اين دوران عصری بود که صنعت هوا ، فضا را درک کرد  بشر را به کره ماه رساند و گروهی از معماران کوشيدند که تجلی اين پيشرفت در زبان معماری باشند

آنجه که در مورد اين سبک بسيار حياتی به نظر می رسد کنش خلاق تعداد زيادی از رشته های علمی وابسته به يکديگر است به طور مثال مهندسی سازه و تاسيسات ، مهندسی مواد ، کامپيوتر و علوم بوم شناسی که منجر به معماری شدند و تنوع وسيع تری از تجربه را که سابقا ناممکن می نمود و قابل سازگاری و تطبيق با نيازهای متغير جامعه معاصر است ، پيشنهاد و عرضه می کند.

معماران های تک همگی حداقل بر يک چيز توافق دارند و آن هم اين است که همگی از واژه های تک متنفرند زیرا به نظر انان کلمه های تک دارای تمام مفاهیم سبک انان نیست و علاوه بر ان در اوايل دهه 1970  های تک به عنوان وسيله ای برای استفاده از تکنولوژی روز در معماری استفاده می شد که شايد در تمامی موارد به شکلی درست مطرح نمی گشت و در برخی معماری های تک تبديل به ملغمه ای از تکنووژی های روز در زمينه های گوناگون بود که در جای خود نيز استفاده نمی شد .

مفهوم های تک

مفهوم های تک در معماری متفاوت با معنای آن در صنعت است. در صنعت مفهوم های تک کامپيوتر ، الکترونيک و رباتها و از اين قبيل است اما در معماری سبکی ويژه برای ساختن بنا می باشد.      

مفهوم واقعی های تک چیست؟

به آسانی می توان گفت مصالح مشخصه این سبک شیشه و فلز است و معمولا محصولات صنعتی را به تجسم می آورد اما در مفهوم یک جنبش است . در واقع استفاده مناسب و به جا از پیشرفت روز است.

وظیفه معمار های تک:

معماران های تک مانند مدرنیستهای پیشرو دهه 1920 باور داشتند که چیزی به نام روح زمان وجود دارد که معمار وظیفه اخلاقی برای بیان ان دارد. و روح دوران انان در تکنولوژی پیشرفته نهفته بود بنابراین معماری باید در این تکنولوژی سهم داشته باشد و از ان استفاده کند انها می پرسند چرا ساختمانها باید متفاوت با دیگر مصنوعات فرهنگی باشند؟ چرا باید به استفاده از مصالح سنگین و نادقیق چوب و گچ و اجر ادامه داد؟ وقتی که می توان از ترکیبات دقیق و سبک مانند شیشه و فلز استفاده کرد.

مشخصه های عمده های تک:

n  سازه فولادی نمایان

n  داکهای تهویه هوایی مریی

n  پوسته نرم

مشکل تولید انبوه:

اصلی ترین مشکل معماران این سبک تولید انبوه محصوشان می باشد زمان زیاد و پول بسیار صرف می گردد البته ساخت صنعتی اجزای ساختمان امروزه وجود دارد ولی بسیار پیش پا افتاده و غیر کارامد است.

تضاد های تک و محیط شهری:

با وجود اینکه ساختمانهای عمده و بزرگ های تک ساختمانهای شهری هستند مانند پومپیدو و ساختمان لویدز  معماران انها نمی توانند ادعا کنند که بافت شهری تاثیری عمیق بر روی طراحی انها دارد. برای معماران های تک فضا یک تمامیت انتزاعی است که تا زمانی که توسط استفاده کنندگانش با عملکرد تطبیق داده شود عاری از کیفیت های ویژه است

دلیل دیگری برای شهرگرا نبودن فلسفه های تک وجود دارد که کمبود رابطه ان با گذشته است چرا که های تک یک معماری خوشبین اینده نگر است که به پیشرفت توسط تکنولوژی باور دارد او به اختراع بیشتر از نظم سنتی و به کنترل محیط بیشتر از سازش با ان اعتقاد دارد. اگر شهر تجسم سنت ، بقا و تداوم و تاریخ است پس های تک یک سبک ضد شهر است .

ساختمانهای های تک بیشتر منظری انقلابی دارند تا سنتی اگر قرار بود شهری کاملا های تک باشد یک ماتریس کاملا خدماتی انتزاعی خواهد بود در یک همچین شهری سازه و خدمات و تجهیزات خیلی مهمتر از فضا و مکان داخلی و یا عمومی وخصوصی است. ساختمان های تک هیچ ارتباطی با محیط پیرامون خود و دیگر بناها ندارد  در این سبک سعی می شود تمامی اجزا نگاه دارنده بنا به بیرون انتقال یابد تا فضای داخل هرچه یشتر خالص و یکپارچه شود.

های تک یک محیط بی پیرایه فلزی می افریند که ادعای نظام سرمایه داری صنعتی را تقویت می کند و این امر از کارفرمایان این سبک که اغلب بانکها سازمانهای بیمه و مراکز قدرتمند سرمایه گذاری جامعه است مشهود می باشد.

حرکت تدریجی از های تک به اورگانی تک

تقریبا هر چهل سال نگرشی ئوباره به ایده و شیوه ارگانیک ایجاد می شود.معماری های تک نیز نیم نگاهی به معماری ارگانیک داشته استدر کارهای معماران اولیه این سبک شاید طبیعت و الهام از ان به صورت استعاره ای بیش نبود مانند اتصال بازویی شکل دستک های پومپیدواما کم کم اکولوژی به واسطه صرفه جویی در انرژی مورد توجه قرار گرفت و با وجود مصالح جدید و ربوتیک امکان ساخت بناهای منحنی به راحتی بناهای صاف فراهم شد.  

از نظر رنزو پیانو روند تکامل معماری در حرکتی ارام از های تک به ارگانی تک رسیده است چرا که هنوز تکنولوژی و منفعت گرایی به طبیعت و اورگانیک حاکم است.

از این طرح ها می توان به طرح راجرز برای برجی در توکیو اشاره کرد با شکلی هواپویا سرعت باد را در اطراف بنا زیاد می کند تا تهویه به صورت طبیعی انجام شود.

در این میان معمارانی وجود درند که با نام فیوچرسیستم طراحی می کنند مانند اماندا لوی و یان کاپلیکی که از طرح های تخم مرغی باری دفاتر استفاده می کنند

او آريوپ

يکی از مهندسين به نام سازه او آريوپ می گويد آنچه يک مهندس سازه به صورت يک ساختار می بيند يک معمار به شکل يک مجسمه مشاهده می کند البته در واقع اين دو امر هميشه مکمل هم هستند .پيشرفت روز به روز مهندسی سازه ، مظهر آشکاری از همزيستی بين تکنولوژی و معماری است .

همراه با رشد و پيشرفت عملکردهای مهندسی سازه اشخاصی چون و شرکا که نسل جديدی از معماران و مهندسان بودند به عرصه ظهور رسيدند.

بناهای معروف این سبک:

 

 

 

تجربه نشان می دهد در سال های گذشته برداشت متخصصان از تکنولوژی برداشت سخت افزاری بوده است . به همین دلیل برای دستیابی به تکنولوژی ُمدیران عمدتا به خرید ماشین آلات اقدام می کردند اما امروزه این برداشت دچار تغییر شده است. امروزه مدیران می دانند که خرید سخت افزار برای دستیابی به تکنولوژی کافی نیست بلکه باید عناصر دیگر تکنولوژی نیز توجه شود. عناصری مانند نیروی انسانی و یا دانش فنی که باید در کنار آن سخت افزار باشند. بحث هایتک تکنولوژی هایی که از

دوم اینکه بخش عمده ای از نیروی انسانی شاغل در این بنگاه ها را نیروهای دانشگر ( محققان و مهندسان ) تشکیل می دهند. سوم اینکه این بنگاه ها عمدتا در بازارهایی فعالیت دارند که نو آوری اصلی ترین سلاح رقابتی آن ها است .

هایتک در بازار بین المللی

امروزه بسیاری از تکنولوژی ها بین کشورهای پیشرفته تبادل می شود حتی ممکن است از یک کشور در حال توسعه به کشور های توسعه یافته اروپایی و آمریکایی یا ژاپن انتقال تکنولوژی صورت گیرد این مسئله در هایتک امری کاملا طبیعی است. شرکت های هایتک ایرانی ناگزیر هستند تکنولوژی هایی را که خودشان نمی توانند توسعه دهند از خارج از کشور تهیه کنندو حتی این تعامل می تواند بنگاه های هایتک کشور را درفروش تکنولوژی هایی که در ایران توسعه داده شده اند و دیگر بنگاهها

در جهان مشتری آن هستند کمک کند .

در تعامل قرار گرفتن این شرکت های ایرانی با بازار بین المللی نیازمند این است که مدیران ما آمادگی انجام این کار را داشته باشند .

معماران هایتک همگی حداقل بر یک چیز توافق دارند آنها از واژه هایتک متنفرند. جدا ازعدم تمایل آنها به محدود شدن در یک قالب به نظر می رسد که سه دلیل عمده برای این کار وجود دارد.

در اوایل دهه 1970هایتک به عنوان وسیله ای برای استفاده از تکنولوژی های روز در معماری به گونه ای سوءاستفاده گر بود. شاید در برخی موارد معماران هایتک تبدیل به ملغمه ای از تکنولوژی های روز در زمینه های گوناگون بود که در جای خود نیز استفاده نمی شدند.

واژه هایتک یک کلمه مبهم است. مفهوم هایتک در معماری متفاوت با معنی آن در صنعت است در صنعت مفهوم هایتک الکترونیک کامپیوتر چیپهای سیلیکون رباتها و مشابه آنهاست ولی امروزه در معماری هایتک یک سبک ویژه ساختمان سازی است

مشکل دیگر این است که به محض اینکه از کلمه سبک استفاده می کنیم با سومین اعتراض روبرو می شویم. معماران هایتک بریتانیایی از کلمه سبک بیشتراز لغت هایتک متنفرند. در ایالات متحده آمریکا واژه هایتک اساسا به سبک برمی گردد اما در بریتانیا معنایی بیش از سبک دارد که در اینجا تحلیل و نقد مفهوم انگلیسی هایتک مد نظر می باشد. با وجود نیاز به حل این اشکالات برای اختراع یک نام جدید بسیار دیرشده است زیرا بیشترعلاقمندان به معماری معاصرحداقل مفهوم عمومی هایتک را می دانند و به نام آن عادت کرده اند.

بنابراین مفهوم واقعی هایتک چیست؟ می توانیم به آسانی بگوییم که مصالح مشخصه آن فلز و شیشه است. معمولا محصولات صنعتی را به تجسم در می آورد و از صنایع پیشرفته بیش از صنعت ساختمان به عنوان منابع مهم تکنولوژی و تجسمی استفاده می کند.

هایتک به عنوان برچسبی برای ساختمان هایی که در بیست سال اخیر توسط ریچارد راجرز نورمن فاستر نیکلاس گریمشاو و مایکل هاپکینز طراحی شده اند به کار می رود.

نمونه های دیگری از هایتک که کاملا هایتک نیستند وجود دارد ولی این چهار نفر رهبران این حرکتند. هایتک در مفهوم یک جنبش است ولی هیچ کنفرانسی برگزار نمی کند و بیانیه ای ارائه نمی دهد بیشتر اعضای آن زمینه تحصیلاتی مشابهی دارند و شخصا یکدیگر را می شناسند. آنها در شرکت های یکدیگر کار کرده اند و زمانی با رقابت ایده هایشان را مبادله کرده اند.

معماران هایتک مانند مدرنیست های پیشرو دهه 1920باور داشتند که چیزی به نام روح زمان وجود دارد که معمار وظیفه ای اخلاقی برای بیان آن دارد. روح دوران ما در تکنولوژی پیشرفته نهفته است. بنابراین معماری باید در این تکنولوژی سهم داشته باشد و از آن استفاده کند. آنها می پرسند:

 چرا ساختمان ها باید متفاوت با دیگر مصنوعات فرهنگی- صنعتی باشد؟

چرا ما به ساختن ساختمان ها از مصالح پرزحمت و نادقیق مانند آجر ملات سیمان و تیر چوبی ادامه می دهیم وقتی که می توانیم آنها را از ترکیبات سبک و دقیق از فلز و شیشه پیش ساخته در کارخانه و قابل اتصال به وسیله پیچ و مهره در سایت بسازیم؟

معمار هایتک معماری را به عنوان یک شاخه تکنولوژی صنعتی دنبال می کند. او ادعای هیچ امتیاز هنری یا اجتماعی نمی کند او آرزو می کند که ساختمان هایش توسط همان معیارهای اجرایی که دیگر ابزارهای زندگی روزمره قضاوت می شوند داوری گردند.او می خواهد آنها عملکردی و موثر باشند نه هنری و سمبولیک. اما در اینجا یک ابهام وجود دارد به نظر می رسد که معماری هیچ وقت نتوانسته است به طور خالص عملکردی باشد. اگرچه اهمیت ندارد که معماری هایتک چقدر سخت کوشیده تا براین مسئله غالب شود. ساختمان های هایتک نشانه و ارائه دهنده تکنولوژی اند تا استفاده آسان از آن در موثرترین و امکان پذیرترین راه ممکن و این درست بر خلاف روح صنعت می باشد.ممکن است ساختن یک دیوارآجری یا بتنی باربر ارزانتر و سریعتر باشد ولی معمار هایتک همیشه قاب های فلزی و سبک وزن را ترجیح می دهد زیرا این یک فن برای هماهنگی بیشتر ساختمان با روح زمانه است.مشخصه های

عمده هایتک یعنی سازه فولادی نمایان داکتهای تهویه هوای مرئی و غیره تقریبا راه حل های اقتصادی نیستند و همیشه یک گزینه ارزانتروعملی تر وجود دارد اما این معماری است نه مهندسی.

لوکوربوزیه خانه را به عنوان یک ماشین برای زندگی درآن توصیف می کرد. او خانه هایی را که از لحاظ تکنولوژی ابتدایی و شبیه ماشین بودند ساخت.ساختمان های هایتک واقعا شبیه یک ماشین هستند ولی درمفهوم با آن تفاوت های اساسی دارند.

ماشین ها اغلب به صورت انبوه و در خط تولید ساخته می شوند. اقتصادی ترین روش های ساخت برای آنها در نظر گرفته می شود و به وسیله عموم مردم قابل استفاده هستند ولی ساختمان های هایتک هیچکدام ازاین خواص را ندارند. آنها فقط ظاهری ماشینی دارند. ساختمان های هایتک با وجود عملکردهای گوناگون اشکال ظاهری بسیار نزدیکی به هم دارند.

مشکل تولید انبوهیک معمار که سعی در تغییرروش ها و تولیدات محصولات صنعتی دارد با مشکلات خاصی روبرو می شود که اصلی ترین آنها مشکل تولید انبوه است. ماشین ها در تعداد میلیونی ساخته می شوند ساختمان ها معمولا یکی. زمان زیاد و پول بسیاری برای طراحی و توسعه صرف می گردد پیش نمونه های بسیاری باید ساخته و آزمایش شوند. اگر قرار است که یک ساختمان از تکنولوژی مشابهی استفاده کند و به همان سطح پختگی و کارایی نایل شود باید سطح سرمایه گذاری مشابهی در طراحی و توسعه آن وجود داشته باشد ولی این کار اقتصادی نیست مگر اینکه قرار شود ساختمان ها یکسان و به صورت انبوه تولید شوند. به نظر می رسد که لازمه سازگاری دائم با شرایط گوناگون سایت و کاربردهای متفاوت به این معنی است که در نهایت ساختن با آجر و ملات ارزانتر است. البته ساخت صنعتی اجزاء ساختمان امروزه وجود دارد ولی این مسئله برای صنعتی کردن فن ساختمان بسیار پیش پا افتاده است.

برای پاسخ به این مشکل دو راه حل وجود دارد :

1. طراحی،توسعه،تولید و بازاریابی ساختمان های استاندارد.

2.ساختن ساختمان کامل از اجزای کاتالوگ که با در نظر گرفتن تنوع در فن ساختمان و نبود استانداردها و دانش لازم در معماری در شرایط کنونی امکان پذیر نیست.

تضاد هایتک و محیط شهریوابستگی طبیعی هایتک با کارخانه به عنوان منبع الهام آن تاثیر ضمنی بر رابطه اش با شهر دارد.ساختمان های عمده و بزرگ هایتک ساختمان های شهری هستند و معماران آنها می توانند قطعا ادعا کنند که بافت شهری تاثیری عمیق بر روی طراحی آنها دارد. برای معماران هایتک فضا یک تمامیت انتزاعی است و تا زمانی که توسط استفاده کنندگانش با عملکرد تطبیق داده شود عاری از کیفیت های ویژه است. اما برای شهرگراها یا زمینه گراها فضا لزوما دارای ویژگی است زیرا توسط رابطه اش با بافت شهری تعریف می شود.

دلیل دیگر برای شهرگرا نبودن فلسفه هایتک وجود دارد که کمبود رابطه آن با گذشته است. هایتک یک معماری خوش بین آینده نگراست که به پیشرفت توسط تکنولوژی باور دارد.او به اختراع بیشترازنظم سنتی و به کنترل کردن محیط بیشتراز سازش با آن اعتقاد دارد.

اگر شهر تجسم سنت, بقا, تداوم و تاریخ است پس هایتک یک سبک ضد شهراست. ساختمان های هایتک بیشترمنظری انقلابی دارند تا سنتی. اگر بنا بود یک شهرهایتک ساخته شود آن شهر یک ماتریس کاملا خدماتی انتزاعی یا مگااستراکچر انعطاف پذیر مانند نسخه های شهری مدینه فاضله در دهه 1960 می بود.

فضا و انعطاف پذیری – تیپولوژی هایتکعناصر گوناگون یک ساختمان هایتک (سازه فولادی ماهیچه ای پوسته نرم  لوله ها و داکت های هوایی عمدتا روباز) اغلب با قدرت عملکردشان را نشان می دهند.اما فرم ساختمان اغلب به طور قابل ملاحظه ای بازتاب عملکرد مورد نظر نمی باشد.ساختن یک حجم بسیار شلوغ در بیرون برای ساده نگه داشتن فضای داخلی است. روشنترین مثال این موضوع ساختمان پمپیدو در پاریس است که بیشترین تاثیررا دردهه 1970برای پیشرفت این سبک داشت. این ساختمان در داخل بسیار ساده و در خارج بسیار فنی و پیچیده است.

اگرچه پمپیدو یک ساختمان چند منظوره با گالری های هنری موزه  کتابخانه  تئاتر سالن کنسرت و رستوران است اما عناصراصلی داخلی شامل خرپاهایی با دهانه بلند و حجیم است. عملکرد هرچه می خواهد باشد فضا نمی تواند یک عملکرد مجزا انجام دهد زیرا کل به صورت ایده انعطاف پذیرانجام شده است.

تمام ایده گونه شناسی یک ساختمان هایتک براساس عملکرد یا استفاده استواراست که با هدف انعطاف پذیری ساختمان برای تطبیق با هرعملکردی بی ربط به نظرمی رسد.

ساختمان هایتک با دیگر بناها ارتباط کمی دارد. نماد یک ساختمان هایتک کارخانه است. درحقیقت تاثیر سبک هایتک روی طراحی ساختمان بسیار فراگیراست.

در نهایت هایتک یک محیط بی پیرایه فلزی می آفریند که افراد بسیار اندکی آن را به عنوان مامن توصیف خواهند کرد.

محیط زندگی روزمره ،مسکنوقتی معماران هایتک مسکن سازی را به عهده می گیرند به طور معمول به مصالح و روش های سنتی متوسل می شوند بنابراین از مسکن سازی دوری می کنند. معماران هایتک به جزگرایش به نوع خاصی از ساختمان به سمت انواع خاصی از نظرات کارفرما گرایش داده می شوند.

هایتک ادعای نظام سرمایه داری صنعتی (کارکردن برای بهترینها) را تقویت می کند.او یک ارادتمند مشتاق جامعه صنعتی و سرمایه داری است. این مطلب در کارفرمایان پروژه های هایتک که اغلب بانک ها بیمه ها و دیگر مراکز قدرتمند جامعه سرمایه داری هستند به وضوح قابل رویت است.

فن آوری به مثابه ی ضرورتی درمعماریدر حقیقت ریشه ی اصلی تکنولوژی به معنای فن آوری، واژه ی tekhne و در اصل به معنای هنر بوده است.

 "یونانیان باستان تفکیکی، بین مفهوم هنر و اثر مصنوع قائل نبودند از این رو برای تعریف این مفاهیم هیچ گاه دو وازه ی متفاوت به کار نبرده اند. "

Zen and the art of motorcycle maintenance کتاب

رابرت .م.پیرسیگ. سال 1974

در حقیقت، اعطای مدال طلای RIBA (بالاترین رتبه در معماری بریتانیا و یکی از ارزشمندترین جایزه های جهان) نشانه ی انتخاب «بهترین» و نقطه ی اوج حرفه ی توان فرسا و پر بار یک معمار است. نورمن فاستر، این جایزه را در سال 1983 در سن 48 سالگی دریافت کرد. وی در این سن بسیار جوان تر از آن بود که بتواند به چنین رتبه ای نائل شود. زیرا در ان زمان تنها بیست سال از فعالیت تنها حرفهای او می گذشت واگرچه در این مدت کارهای مهم و ارزنده ای انجام داده بود ولی هنوز برای دستیابی به مقصود راه درازی در پیش داشت. برعکس در این زمان هم شور و اشتیاق وصف ناپذیری داشت و هم درگیر روند جدید جستجو کنکاش مداومی بود که نتایج آن برای تعریف آینده و پرسپکتیو آینده ی او و مجموعه آثارش حیاتی بوده و خواهد بود.در حقیقت این مجموعه عوامل به صورت فرایند در حال پیشرفتی نمود یافت که هم قابلیت دستیابی به پیشرفت های مفهومی آتی را داد و هم از آستانه ی خستگی که معمولا

نقطه ی انحطاط و نزول منحنی سهمی شکل خلاقیت را نشان می دهد به دوربود. از این رو در این برهه ی زمانی تلاش برای تعریف یک منظر  تاریخی از مجموعه ی نسبتا جدید پروژه ها و کارهای اجرا شده بسیار دشوار است مجموعه ای که دارای نوعی رابطه ی م تداوم است و همچنان یک منطق دیالکتیکی حیاتی با تولیدات دفتر این معمار انگلیسی دارد. به همین سبب به سختی می توان تاریخ را از زمان حال و معاصر تفکیک کرد

تاريخ : پنجشنبه 1388/06/26 | 11:35 | نویسنده : محمدی |
  • راه آرام
  • پرشین تم